Dé inhaakkalender van 2019 die onmisbaar is voor het creëren van jouw contentkalender. In de Offbeat Marketing inhaakkalender vind je meer dan 300 inhakers die relevant kunnen zijn voor jouw bedrijf. Zorg jij voor de tofste inhaker(s) van 2019? Download hem snel en je kunt er direct mee aan de slag. Gewoon gratis.

Opvallen? Gebruik de inhaakkalender!

Wil jij graag opvallen met jouw social media posts of e-mailcampagnes? Haak dan slim in op inhakers die van belang zijn voor jouw bedrijf. Dit kunnen speciale dagen zijn, vakanties, maar ook evenementen of feestdagen. Heb je de juiste inhakers op jouw contentkalender geplaatst? Dan is het nu tijd voor de juiste invulling ervan.

De beste Facebook post

Het algoritme van Facebook staat sinds de afgelopen tijd vooral in het teken van engagement. Gebruikers op Facebook maken graag contact met elkaar en liken en sharen erop los. Wat houdt dit in voor jouw bedrijf? Zorg voor betrokkenheid met jouw inhakers en denk vanuit de klant. Maak een deelbare post en wees hierbij zo uniek mogelijk.

Facebook houdt verder rekening met de actualiteit (daarmee zit je met een inhaker vaak al wel goed) en type van de post. Een link-post werkt al aardig en een post met een goed beeld erin levert nog meer bereik op. Wil je het echt goed aanpakken? Start dan met video-posts. 

Is je social media post geplaatst? Dan is de verbondenheid met jouw doelgroep ook erg belangrijk. Reageer op berichten die onder de post worden geplaatst. Dit levert extra engagement op. 

De beste Instagram post

Heb jij als bedrijf een grote betrokkenheid op Instagram? Dan is dit een geschikt medium om jouw inhaker op te plaatsen. De betrokkenheid bij posts is namelijk een belangrijke factor van het algoritme van Instagram. Hoe meer mensen jouw bericht liken en erop reageren, hoe hoger hij in de feed komt te staan. Het is dus erg belangrijk om een goede relatie op te bouwen met je klanten. Vergeet daarnaast niet om relevant te blijven. Zorg ervoor dat je inhaakt op gebeurtenissen of dagen die interessant en waardevol zijn voor jouw volgers.

Tegenwoordig worden Instagram Stories in toenemende mate ingezet door bedrijven, influencers en individuen. Stories zijn slechts 24 uur zichtbaar en omdat mensen bang zijn dat ze iets missen, worden ze sneller aangeklikt. In de app zijn ze ook beter zichtbaar geworden, bijna de helft van je scherm is gevuld met Stories. Heb jij een goede inhaker bedacht? Zorg er dan voor dat hij ook opvalt tussen Instagram Stories.

Extra tips

Tenslotte nog drie algemene tips die je altijd in je achterhoofd moet houden als je een social media post rondom jouw inhaker aan het bedenken bent. Houd je bijvoorbeeld wel rekening met het tijdstip van plaatsen? Lees ze hieronder. 

  1. Hashtags: een post zonder hashtag levert veel minder bereik en betrokkenheid op dan een posts met meerdere hashtags. Ga voor 10+ hashtags en zorg ervoor dat ze aansluiten bij jouw merk of bedrijf. 
  2. Tijd: Bij Facebook kun je via insights > posts bekijken wanneer jouw doelgroep op welk tijdstip online is. De statistieken van Instagram laten ook zien op welk moment van de dag jouw volgers online zijn. Met deze gegevens kun je beter inschatten wanneer je een bericht moet plaatsen om zoveel mogelijk bereik en betrokkenheid te genereren.
  3. Size does matter: De lengte van een post is erg belangrijk. Het is echter een kwestie van testen welke lengte optimaal is voor jouw bedrijf. Je kunt een bericht het beste schrijven volgens het principe van de omgekeerde pyramide. Dit betekent: belangrijkste informatie eerst, vervolgens minder belangrijke informatie en tenslotte de minst belangrijke informatie. 

Mist er nog een belangrijke dag? 

Zijn wij een belangrijke dag vergeten in de inhaakkalender? Stuur ons een e-mail en wij passen het direct aan. Vervolgens ontvang jij de nieuwe inhaakkalender inclusief jouw dag(en). 

Stuur ons een bericht