Search Engine Advertising (SEA)

 

Wat is search engine advertising (sea)

Search Engine Advertising (SEA) of zoekmachine-adverteren is het adverteren in zoekmachines als Google, Bing en Yahoo. De eerste vier resultaten die je ziet als je bijvoorbeeld op Google zoekt op ‘stalen deuren kopen’ zijn advertenties. Dat zie je aan de groene lettertjes ‘Adv.’ voor de resultaten.

De voordelen van search engine advertising

  • Op het belangrijkste moment zichtbaar
  • Kosten zijn makkelijk te beheren
  • Volledige controle over advertenties
  • Advertenties kunnen morgen draaien
  • Resultaten zijn direct inzichtelijk

Waarom search engine advertising

Wij zetten SEA in voor onze klanten om hun potentiële klanten te bereiken op een cruciaal moment van hun zoektocht naar een product of dienst. In het voorbeeld hierboven weet je nagenoeg zeker dat degene die de zoekterm invult op zoek is naar een stalen deur. De zoeker is ook al ver in het proces: anders zoek je immers niet op ‘kopen’.

Welk product of dienst van jou gaan we met search engine advertising onder de aandacht brengen?

 

Ik wil mijn bedrijf ook laten groeien!

“Wat een goede toevoeging aan onze festivalmarketing. Offbeat Marketing heeft onze online media naar een hoger niveau getild. We blijven sowieso nog jaren partners.”

Thijs Vogels | Marketing Manager, Jera On Air