Conversie-optimalisatie

Wat is conversie-optimalisatie

Conversie-optimalisatie is het optimaliseren van je website voor conversie. Wat weerhoudt een bezoeker van het ondernemen van een actie? Door de stappen voor de doelklant op je website zo duidelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken, zal de weg van A naar B soepel verlopen.

De voordelen van conversie-optimalisatie

  • Data bepaalt, eindelijk antwoord op de eeuwige interne discussies
  • Minder ergernissen bij bezoekers
  • Google waardeert de website hoger door een betere ervaring
  • Versterkt andere marketingwerkzaamheden

Waarom conversie-optimalisatie

Een website wordt vaak vanuit een paar meningen gebouwd. Om er zeker van te zijn dat deze gecombineerde onderbuikgevoelens er ook daadwerkelijk voor zorgen dat de klant converteert voeren we een groot aantal a/b tests uit. Klopt het wel dat de klant het formulier eerder invult als de knop opvallend groen is? Moet er niet een extra call-to-action tussen de alinea’s? Data bepaalt hierbij de stappen.

Zelf een online bedrijf starten?

Ik wil mijn bedrijf ook laten groeien!

“Wat een goede toevoeging aan onze festivalmarketing. Offbeat Marketing heeft onze online media naar een hoger niveau getild. We blijven sowieso nog jaren partners.”

Thijs Vogels | Marketing Manager, Jera On Air